روش های تهیه کمپوت

 

به 3 روش می توان کمپوت درست کرد:

روش اول تهیه کمپوت:

ابتدا میوه مورد نظر و آب و کمی شکر را داخل قابلمه بریزید و مستقیماً روی حرارت قرار بدهید تا یکی دو جوش بزند و بعد از روی حرارت بردارید این نوع کمپوت ماندگاری ندارد نهایتاً چند روزی بیشتر در یخچال نمی ماند.

 

روش دوم تهیه کمپوت:

کمپوت هایی که با این روش درست می کنید اگر کاملاً شرایط درست کردن کمپوت را رعایت کنید ماندگاری بالایی دارد شاید بتوان چندسالی نگه داشت. برای اینکه کمپوت خوبی درست کنید میوه هایی که انتخاب کنید نباید له باشند و یا زدگی نداشته باشد و کاملاً سالم و مرغوب باشد و آنها را خوب بشویید و خشک کنید و داخل شیشه های در فلزی استریل شده بریزید تا کل شیشه پر شود و در یک قابلمه آب بریزید و بگذارید روی حرارت تا بجوش بیاید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و اجازه بدهید شکرها کاملا حل شوند. میزان شکر و آب بستگی به میوه ی کمپوت و میزان آن دارد.

از روی حرارت بردارید و اجازه بدهید سرد شود. زمانی که کاملاً سرد شد روی میوه های داخل شیشه بریزید تا لب به لب شیشه پر شود و در شیشه را ببندید و شیشه ها را به صورت وارونه داخل یک قابلمه بچینید و آب سرد بریزید تا نیمه های شیشه داخل قابلمه آب داشته باشد و روی حرارت بگذارید و زمانی که آب به جوش آمد زیر شعله را کمتر کنید و به مدت 20 دقیقه اجازه بدهید بجوشد بعد از این زمان شعله را خاموش کنید و اجازه بدهید سرد شوند. سپس آن ها را در مکانی خنک و تاریک قرار بدهید بعد از باز شدن در شیشه آن را زودتر مصرف کنید.

 

روش سوم تهیه کمپوت:

در این روش ابتدا شکر و آب را مخلوط کنید و اجازه بدهید بجوشد زمانی که کمی غلیظ تر شد میوه های خرد شده را به آن اضافه کنید. و اجازه بدهید با هم کمی بجوشند اما له نشوند زمانی که میوه ها کمی نرم شدند شعله را خاموش کنید. زمانی که سرد شدند آن ها را داخل ظرف درداری قرار بدهید و داخل یخچال قرار بدهید با این روش هم نمی توانید کمپوت را زیاد نگهداری کنید.




دسته بندی : کمپوت، ترشی و مربامربا و کمپوت

| | نویسنده : کتایون |